LinkedIn to najnowszy z profesjonalnych serwisów sieciowych. Jest to platforma dla profesjonalistów, która pozwala im łączyć się z innymi w swojej dziedzinie, dzielić się wiedzą i doświadczeniami oraz zdobywać pracę. LinkedIn to świetne narzędzie dla firm, które może pomóc Ci dotrzeć do nowych klientów i rozwinąć Twój biznes. W tym poradniku pokażemy Ci, jak używać LinkedIn w biznesie i jak najlepiej wykorzystać swoje konto.
Zoptymalizuj swój profil
Zaznaczenie wszystkich pól dla swoich umiejętności, wiedzy specjalistycznej i doświadczenia zawodowego jest jedną z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić podczas optymalizacji swojego profilu na LinkedIn. Będziesz zaskoczony, jak wiele osób nie poświęca czasu na wypełnienie całego swojego profilu. Jest to jednak duży błąd. Potencjalni pracodawcy i klienci używają LinkedIn jako sposobu na znalezienie wykwalifikowanych kandydatów, więc naturalnie będą przeglądać twój profil w poszukiwaniu informacji, które mogą doprowadzić do oferty pracy lub nowego połączenia biznesowego. Jeśli zobaczą, że wypełniłeś tylko część swojego profilu, mogą pomyśleć, że jesteś nieprofesjonalny lub niezorganizowany.
Zbuduj swoją sieć kontaktów
Bądź selektywny w kwestii osób, z którymi się łączysz. Upewnij się, że dana osoba jest istotna dla twojej dziedziny, ponieważ chciałbyś skorzystać z jej porady, lub że macie wspólne połączenie. Możesz takiej osobie wysłać wiadomośc prywatną, aby zaproponować współpracę lub wymienić się doświadczeniami.
Śledź interesujące Cię firmy, dołącz do grup
Grupy na LinkedIn to również świetne miejsce na networking. Dołącz do grup, które są związane z Twoją branżą lub dziedziną wiedzy i bierz udział w dyskusjach, zadając pytania lub udzielając porad, gdy jest to wskazane.
Publikuj angażujące treści
Publikowanie angażujących treści, które są wartościowe dla Twojej grupy docelowej, pomoże Twojej firmie lub marce osobistej zyskać widoczność na LinkedIn.