W każdej firmie istnieje kilka działów, które sprawiają, że odnosi ona sukcesy na rynku wśród dość sporej konkurencji. Jednak bardzo dużą rolę odgrywa w tym wszystkim także marketing. Jeśli jest on dobrze zorganizowany, to przedsiębiorstwo na pewno wyróżni się na rynku. Niniejszy artykuł ma za zadanie przedstawić, czym w ogóle jest marketing i na czym on polega. Jeśli kogoś interesuje ta tematyka lub po prostu szuka jakichkolwiek informacji na temat tego zagadnienia, to zdecydowanie warto, aby ta osoba zapoznała się z tekstem. Być może ktoś znajdzie w nim coś interesującego.
Co to jest marketing?
Warto na samym początku dodać, iż marketing to nic innego jak pewien proces społeczny, którego celem jest dostarczanie jednostkom i grupom tego, czego potrzebują. A wszystko to poprzez tworzenie, oferowanie oraz swobodną wymianę z innymi towarów i usług. Marketing ma za zadanie także zareklamować firmę, w taki sposób, aby to ona odnosiła sukcesy i była rozpoznawalna.
Jakie są rodzaje marketingu?
Wiadomo, że w tradycyjnym marketingu nacisk kładzie się na promocji marki w różnych kanałach offline typu ulotki, bilbordy, reklama w telewizji czy radiu. Jednak obecnie popularne jest tworzenie stron internetowych, gdyż to najszybsza forma reklamy. Chodzi w tym przypadku o dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów. Jednak obecnie możemy wyróżnić kilkanaście rodzajów marketingu. Są nimi:
– Content marketing — Tworzenie i publikacja ciekawych treści dla docelowych odbiorców online.
– Marketing online – Chodzi o promocję marki poprzez nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami. Działa się tutaj w Internecie poprzez pisanie e-maili lub media społecznościowe.
– Marketing afiliacyjny — Zarabianie pieniędzy poprzez promowanie czegoś. Tak działają influencerzy.
– Marketing szeptany — Udzielanie rekomendacji na forach.
– Network marketing (marketing sieciowy) — Marketing ten polega tylko i wyłącznie na sprzedaży produktów na zasadzie person-to-person.
– Marketing bezpośredni